mardi 2 février 2010

Fwd: Reminder and Access Info for Duane Elgin Teleseminar Tonight


Objet : Reminder and Access Info for Duane Elgin Teleseminar Tonight

Dear Friends,

I hope you'll join us tonight for our dialogue with visionary futurist and author Duane Elgin. Starting at 5:30pm Pacific time, we'll explore the radical paradigm shift that occurs when we awaken to the reality that we live in a "living universe."

We'll ask the questions: Who are we? Where are we? What kind of journey do we think we're on? Do I feel at home in the Universe? Through our contemplation of these essential questions, Duane will help us clarify our understanding of who we are in the biggest possible context and help uncover the real nature of the evolutionary journey we are on.

For full event information and access instructions visit:

http://www.evolutionaryspirituality.com/events/duaneelgin.php

Thank you again for your participation in our series. I look forward to seeing you at the event!

Warmly,

Craig Hamilton
Founder, Integral Enlightenment

P.S.- We've opened up additional space in our 9-week Integral Enlightenment Telecourse starting this Saturday. To learn more and register, visit: http://AcademyForEvolutionaries.com

9377 Skyline Blvd, Oakland, CA 94611

To unsubscribe or change subscriber options visit:
http://www.aweber.com/z/r/?nIzMTAyctCxs7EwM7MwctEa0bEyMLBzMjA==


La Mémoire des possibles

Dans l'esprit de nos précédents spectacles 
(Théâtre du Soleil/2004, Albertville/2007), 
et en résonance avec la parution de 
l'ouvrage « Les Indiens Kogis » (Actes Sud) 
nous vous proposons le  
22 MARS 2010 à 20h30, 
au Théâtre COMEDIA 
Maurice Molina, 
Paris 10e - Métro Strasbourg St-Denis 
La Mémoire des possibles 
présenté par Pierre Richard 
et Eric Julien 
Véritable performance d'un soir, 
réalisé par une vingtaine d'artistes  
(musiques, chants, contes, danses et lectures) 
qui, ensemble, nous ferons découvrir 
un parcours sensoriel et émotionnel unique 
au profit des Indiens Kogis et de 
l'Association Tchendukua - Ici et Ailleurs 
Tarif : 30€ 
Réservation et achat des places 
au 01 42 38 22 22 
4, boulevard de Strasbourg - 75010 Paris 
Tchendukua - Ici et Ailleurs 
11, rue de la Jarry - 94300 Vincennes- 01 43 65 07 00 
www. tchendukua.com« La mémoire c'est un peu comme 
les yeux qui sont faits pour voir, 
si elle se perd, tout devient obscur... » 
Mamu Miguel Dingula (Kogi) 

Nicholas Stern : leçon inaugurale aura lieu le jeudi 4 février 2010, à 18 heures : http://www.college-de-france.fr/default/EN/all/cha_eur/index.htm

Nicholas Stern

Développement durable-Environnement, Energie et Société

LEÇON INAUGURALE

La leçon inaugurale aura lieu le jeudi 4 février 2010, à 18 heures
La leçon inaugurale sera filmée et diffusée en direct, puis disponible en différé (en français et en anglais)

http://www.college-de-france.fr/default/EN/all/cha_eur/index.htm

Nicholas Stern est Docteur en économie à l'université d'Oxford, Professeur à la London School of Economics et membre de la British Academy. Conseiller spécial en économie du développement et des changements climatiques. Conseiller du gouvernement britannique pour l'économie des changements climatiques et du développement de 2003 à 2007, De 1994-99 il a été Chef économiste et conseiller spécial du President de la BERD, et de 2000 à 2003, Chef économiste et Vice-Président de la Banque mondiale. Nicholas Stern a été Chef du Service gouvernemental économique britannique. Il est l'auteur en 2006 d'un rapport de référence sur l'impact économique du réchauffement climatique.






L'exposition "C'est la vie!" qui débute mercredi au musée Maillol à Paris.


AFP | 02.02.2010 | 13:35
http://www.24heures.ch/depeches/monde/vie-cranes-squelettes-donnent-rendez-vous-musee-maillol

Un crâne entier recouvert de mouches noires: c'est la surprise de dernière minute que l'artiste star britannique Damien Hirst a réservée à l'exposition "C'est la vie!" qui débute mercredi au musée Maillol à Paris.

Crânes et squelettes réinterprétés par de très grands artistes classiques, modernes et contemporains, se sont donné rendez-vous pour cette étonnante exposition sur les "Vanités de Caravage à Damien Hirst".

Célèbre notamment pour avoir réalisé un crâne en platine serti de 8.601 diamants -l'exposition en présente une photographie avec poussière de diamants-, Damien Hirst "nous avait promis une surprise", raconte à l'AFP Patrizia Nitti, nouvelle directrice artistique du musée.

"Nous pensions que c'était un gag. Mais l'oeuvre vient d'arriver et c'est une petite merveille. Même les dents sont en ailes de mouches", s'enthousiasme-t-elle.

L'exposition présente un autre crâne aux mouches de Hirst ("Fear of death") réalisé en 2007 mais le nouveau venu est "beaucoup plus beau car il est complet, avec sa mâchoire", relève-t-elle.

Mosaïque, peintures, sculptures, photographies, bijoux, objets: près de 160 pièces ont été réunies autour du thème des "vanités".

Au sens large, ce terme désigne les représentations de la dépouille humaine qui viennent rappeler à l'homme le caractère vain de son existence face à la mort inéluctable.

C'est le "memento mori" ("souviens-toi que tu vas mourir") des Romains, illustré dans l'exposition par une mosaïque du 1er siècle après Jésus-Christ. Elle rappelle que la mort met tout le monde au même niveau, le riche comme le pauvre.

Avec la religion chrétienne, fondée sur la croyance en la résurrection du Christ, les vanités s'épanouissent dans la peinture occidentale. Elles connaissent leur âge d'or au XVIIème siècle, après la Réforme protestante et la contre-réforme catholique. L'Espagnol Zurbaran dépeint un "Saint-François agenouillé" totalement absorbé dans la contemplation d'un crâne. Juste à côté, un Caravage sur le même thème souligne l'humilité et la souffrance de l'homme.

En Hollande, au XVIIème, se développe un genre spécifique de natures mortes -les fameuses Vanités-, qui donne à réfléchir sur le caractère illusoire des plaisirs, du pouvoir et du savoir. Dans ces allégories, à côté de l'indispensable crâne, figurent souvent une bougie qui se consume, un sablier qui s'écoule, une fleur qui va faner.

Au XXème siècle, avec les guerres, les totalitarismes et la Shoah, les représentations de la mort dans l'art reviennent sur le devant de la scène. En 1933, l'Allemand Erwin Blumenfeld réalise un photomontage prémonitoire où il superpose en transparence le visage d'Adolf Hitler et une tête de mort.

Dans les années 1970, l'idée de la mort perd toute trace de sacré. Andy Warhol réalise des vanités froides et acidulées. Puis viennent les années Sida. Peu avant de disparaître, Robert Mapplethorpe livre en 1988 un saisissant autoportrait avec une canne au pommeau à tête de mort.

Avec les années 2000, la représentation de la mort se banalise. Le crâne et le squelette envahissent le prêt-à-porter, les bijoux et même les jouets.

"Il y a toute une génération de jeunes artistes qui s'intéresse beaucoup à la mort car notre société occulte celle-ci", considère Patrizia Nitti.

Pour elle, "l'exposition n'est pas triste du tout". "C'est une façon d'apprivoiser la mort", souligne-t-elle.

("C'est la vie! Vanités du Caravage à Damien Hirst". Du 3 février au 28 juin. Musée Maillol.

Catalogue chez Skira Flammarion. 240 pages. 185 illustrations couleur)







So far, the Integral University (“Université Intégrale” in French) in Paris..........


Notes from the Field

Integral University in Paris
Michel Nguyen The

So far, the Integral University ("Université Intégrale" in French) in Paris refers to a cycle of conferences organized by the French chapter of the Club of Budapest(1,2) based on an idea put forward by Michel Saloff-Coste. It is not an institute as such, as it is still in its developing stages. The idea is to organize one-day seminars on various themes in cooperation with speakers, theoreticians as well as practitioners. The use of the word integral puts the emphasis not on the integral movement, but on a common desire of being integral. With this aim in view, the systemic and transdisciplinary approaches are also considered as part of the same quest for integrality. While it is important to know the contributions of the most prominent integral thinkers, the members of the Integral University are not followers of any guru.

Over the past two years there have been six seminars; they dealt with the following themes: 1) what the integral approach is; 2) how to integrate it into our lives and actions; 3) education; 4) the social, economic and ecological crisis; 5) sustainable development; 6) civilizations from the future and the future of civilizations. The two next seminars, in 2010, deal with: 7) eco-life, eco-cities and eco-villages; 8) Asian and Western Civilizations.

The seminars consist of presentations followed by questions, mini-workshops, yoga exercises and musical interludes. The complete programs of the seminars, as well as videos, can be found on the Integral University web site (www.universite-integrale.org/).

Hereafter is a sample of the content of the seminars:

http://www.integralleadershipreview.com/archives/2010-01/2010-01notes_The_Integral-University_in_Paris.php








The international symposium “Research Across Boundaries – Advances in Theory-building”

Home


We are living in an unprecedented historical situation: never before have the global stakes been so high, never before has so much knowledge been intentionally produced and disseminated, and never before has expertise been bound in so many separate research specialisations. As a consequence, there is a widespread call today for knowledge and practice bridging disciplines, paradigms, cultures, and worldviews. And indeed, in recent years various advances have been made in boundary-crossing research that facilitate (re)connections between theory and practice, facts and values, history and future, sciences and humanities, East and West etc.

On this background, the international symposium "Research Across Boundaries – Advances in Theory-building" brings together, for the first time, around 30 leading researchers from more than 15 countries and as many different research areas. They are representatives of an array of contemporary integrative frameworks and research practices. The goal of the symposium is to foster dialogues among them and additional participants through plenum, small-group and open space sessions, in order to discover common concerns and stimulating differences regarding advanced boundary-crossing research approaches.

The University of Luxembourg, built since its foundation in 2003 upon principles of interdisciplinary, international and cross-cultural collaboration, is a most appropriate host for this symposium on advances in boundary-crossing research, theGrand-Duchy of Luxembourg offering a remarkably cosmopolitan context for it.

Description of the symposium






Welcome to INTEGRAL REVIEW (IR), an online, peer-reviewed journal published twice annually.

Welcome to INTEGRAL REVIEW (IR), an online, peer-reviewed journal published twice annually. IR publishes a transdisciplinary and transcultural range of works that, taken as a whole, model integral ways of perceiving, thinking, researching, and serving the world we live in.

As its title suggests, IR provides thinkers, researchers, and practitioners from around the world with a forum that encourages crossing conventional boundaries and scales. We believe this feature is essential for cross-fertilizing thought, research, and praxis for change in our societies and our relations. For example, more...


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